070304

070304 Söndag, mindre än ett dygn efter att jag bestämde mig och jag börjar gnagas av tvivel. Är jag sjuk i huvudet??? Ska jag flytta ifrån allt på vinst och förlust? Ska jag låta sonen flytta till London ensam? Ska jag ta med min dotter till en osäker framtid? Tänk om vi inte kan flytta, har jag dragit hemlöshet över mina barn? Faan kan ge sig på att jag blir erbjuden ett fast jobb här i gamla Svedala senast på tisdag! Men jag vill ju inte vara kvar här, har aldrig känt mig hemma! Det hindrar inte mig från att bita ner tumnageln under mitt surfande.

Jag hade planerat att flytta i oktober, inte juni. Viken enorm skillnad! Ha!!! Chania here I come! skriker rebellen i mig, men någonstans inom mig finns visst en smula förnuft, eller är det feghet...Jag har t ex ingenstans att bo i Chania och jag vet att det är tji i helvete att hitta ett bra och billigt boende under sommarsäsongen. Jobb däremot är ingen konst att hitta då. Vintertid är det vice versa...Det kan å andra sidan vara bra att bo billigt om man är arbetslös...Det är förmodligen nu det kryper fram vilka som är mina sanna vänner, för hjälp kommer jag att behöva.

En hel dag har gått till surfande och sökande. Omväxlande jagar jag information och fotograferar bohag som ska säljas. Tackar gudarna för alla auktionssajter! Kläder har jag avvecklat friskt i flera månader men jag kan ju inte låta bli att köpa skor! Jag minns blickarna jag fick i incheckningen när jag åkte ner i våras. 4 par skor i handväskan, 2 i handbagaget och ytterligare några par i resväskan...Det är viktigt att ha rätt på fötterna när man står och går mycket i värmen....

Nu är det söndag morgon, klockan är 6 och jag är inte ett dugg klokare, däremot börjar det droppa in automatsvar från alla ställen jag skickat uppsägningar till i stil med:



Hej!
Tack för ditt e-brev.

Ditt avtal rörande XXXXXXXXXXXXX XX kommer att avslutas 070601. Vi kommer att läsa av din elmätare och skicka din slutfaktura till den adress du uppgivit. Vi meddelar din elhandlare att ditt avtal har upphört.



Jag fortsätter gnaga på tumnageln, överkonsumera kaffe och röka. Det blir nog inte mycket sömn idag heller.

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0