070309

070309 Oj då! Idag hade jag inte tänkt skriva något alls. Istället tänkte jag handla, tvätta, sortera prylar och andra tråkiga saker- kan inte kalla dem typiskt svenska men de har inte mycket i dagboken att göra. Som vanligt i pauserna kollar jag mina mail, nya inlägg på Kalimera, alla sajter för utlandssvenskar jag hittat och söker info om flytten. Det finns tusen fraser att använda vid en sökning, idag valde jag den enklaste; Flytta till Chania, och döm om min förvåning när MIN blog dök up på tredje plats, knappt skuggad av Apollo och Sembo!!! Det trodde jag aldrig när jag började skriva dagbok i bloggform.



Resultat 1 - 10 av ungefär 700 vid sökning efter flytta till chania. (0,35 sekunder)

Res till Chania
www.apollo.se Boka resan till Chania idag. Stort utbud av resor till Grekland.

Chania i sommar?
www.sembo.se Boka direktflyg, hotell, hus och lägenheter billigt på Sembo.se!

Movingstar
Jag hade planerat att flytta i oktober, inte juni. Viken enorm skillnad! Ha!!! Chania here I come! skriker rebellen i mig, men någonstans inom mig finns ...
movingstar.sprayblog.se/ - 21k - Cachad - Liknande sidor



Lite stolt är jag faktiskt. Under alla år som jag sökt information om boende, arbete och praktiska detaljer i Chania har det retat mig att det alltid bara dyker upp hotell och researrangörer. Ska det vara så förbaskat svårt att samla alla nyttiga länkar på ett (eller möjligen max 10) ställen. Det är ju inte bara jag i Sveriges avlånga land som vill emigrera till Kreta, eller hur? Nu kan jag hjälpa andra att hitta och det känns förbaskat bra.
Sen min blogg tog form har jag sparat alla viktiga länkar så att andra ska kunna dra nytta av dom. Allt på ett ställe, färre gråa hår och en smidigare vardag. Så ska det vara! Ett "köpcentrum" för information där man kan botanisera, inte i hyllor utan bland länkar...Inte ens mitt system är bra, jag är då inte nöjd, en mer utförlig beskrivning vid varje länk behövs också.

När jag nu ändå sitter och skriver kan jag meddela att den överblivna symaskinen i gjutjärn är såld, mina auktioner på Tradera börjar rendera pengar, ytterligare en offert om bohagstransport är läst och (33000 SeK!) raderad och jag har sovit- riktigt ordentligt.
Offerten fick mig att fundera över fukt, det har ju regnat här i Göteborg de senaste dagarna. Kan det vara så att min säng och 6 flyttlådor svällt av fukten? Helt plötsligt var mina tidigare två kubikmeter uppe i fyra kubik?! Jag var konsekvent när jag beskrev mina tillhörigheter, som omväxling, för att på enklaste sätt kunna vaska fram det billigaste alternativet. Hur kan de då ha fördubblats? Jag har kollat på sängen och den ser exakt lika stor ut nu som i början av veckan. Förbryllande.

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0