070326

070326 Den här bloggen är inte heller perfekt men den är mycket roligare. Ett minus är att jag inte kan lägga in citat eller ändra storlek på texten. Jag ska experimentera lite senare, jag ser ju knappt själv vad jag skriver nu. Om jag skriver i Word och provar ex. 14 punkters Comic Sans, vad händer då? Det hände ingenting kan jag konstatera efter att ha klistrat in texten och sparat. Typiskt, ytterligare en av mina brillianta idéer som inte funkade praktiskt.

 

Jag tror jag ska införa en Veckans Murphy här i bloggen. Jag läste nyss nyheterna (jo systra mi, det händer ibland) och mitt hjärta tog ett glädjeskutt. "Lättare betala räkningar inom EU". Jag glömde helt min ilska över sänkt/obefintlig förmögenhetsskatt och slutade väsa klassamhälle mellan tänderna.

 


 

"Lättare betala räkningar inom EU

Det ska bli lättare att betala räkningar över gränserna i EU. Finansministrarna godkände idag nya regler som gör det möjligt att överallt i EU betala räkningar med ett kort som är knutet till ett bankkonto. En sådan transaktion över EU-parlamentet beslutar om direktivet senare i vår men det beräknas träda i kraft först om ett par år."

Ur Sveriges Radio International (som även står för det osammanhängande i citatet)

 



Är det inte rent förbaskat konstigt att allt bra ska ta sån tid att genomföra? Om beslutet vore A-kassans hade det trätt i kraft förra veckan! Nu är det ju inte bara Sveriges beslut, även om själva idén troligen kommer från CSN eller Försäkringskassan, och jag är helt säker på att minst en grekisk minister agerar bromskloss i sammanhanget...

 

Idag har jag sprungit fram och åter till Posten tre varv. Jag är stammis sen en tid tillbaka och mitt ord gäller oftast beträffande portokostnaden. Jag kan Postens hemsida utan och innan och mina händer har förvandlats till ringprydda vågskålar. Hela två banankartonger är tömda på saker, förpackade och levererade till nya ägare. Tyvärr har banankartonger samma tendens att kopulera i smyg som dammråttorna. Vardagsrummet är nu relativt tomt- mitt sovrum är oframkomligt. Om man ställer lådorna riktigt trångt så har de mindre chans att hitta en attraktiv partner tänkte jag.

 

Imorgon går ytterligare högar för vidare transport ut i landet, jag har fått musarm av flitigt tejpande, och snart kommer jag åt att fotografera möbler. Hoppas de säljer lika bra som begagnade skor. Kan man saluföra en soffa som bekvämt insutten? Jag lyckades ju nyss sälja en välstämd tamburin...


 


image21

Välhängd bläckfisk upphittad i Chania 2006. Fantastiskt god grillad med citron och persilja.


Kommentarer
Postat av: Päivi Lempeä

Skam den som ger sig! Har försökt med "uppmuntrande tillrop" i ditt gamla blogg, men det mesta försvann i IT-rymden, tydligen.
Hur som helst:
Läser allt du skriver med stor nyfikenhet och framför allt stor beundran! Go, Kiki, go!

/Päivi (Ivi på Kalimeras forum)

2007-03-28 @ 22:35:13
Postat av: Kickie

Men NU funkar det i allafall Päivi, jag tyckte ju att den andra bloggen var skrot!

Tusen tack för de orden, de värmer och ger mig ork att fortsätta både packa och skriva. Jag är en njutare (lat allstå)av naturen och skulle hellre sitta ute i solen och läsa någon av de böcker som rekommenderas på Kalimera. I vinter kanske jag kan hitta någon av dem på engelska men jag får nog bläddra med tumvantarna på då:)

Ha det gott!
Kickie

2007-03-28 @ 23:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0