070409

070409 Nej jag har inte lust att skriva just nu. Jag är tom i huvudet av alla kortfattade och förskönande beskrivningar av gamla linnen och läderstövlar. Sextiofyra listade auktioner på två dagar,allt ska poleras, fotograferas och redigeras. Varje auktion tar 15-20 minuter att knåpa ihop, med bilder, beskrivning och finstilt. Det senare är viktigt eftersom vissa köpare gör allt för att slippa betala, så det gäller att ha både ryggen och framstjärten fri om man kan säga så. Imorgon ska jag förpacka och posta ungefär 12 paket. Portot går på över femhundra, det gör inte sakerna som ligger i. Jag handlar billigt och säljer dyrt allra oftast. Svart bälte i rea. Pappa brukar säga att jag kan sälja snö till eskimåer och det kan ligga något i det. Det är småplocket som ger mest pengar, möbler får man mindre för trots att de var dyrare i inköp och är nästan nya. Dottern kom hem ikväll och påpekade att rumsgolvet var dammigt. Det tog en stund innan jag fattade att man alltså faktiskt ser en bit av det nu. Skönt!

 

Jag har börjat känna regelrätt panik. Om drygt 50 dagar ska lägenheten vara tom, delvis tapetserad och urstädad. I den här farten kommer jag inte att vara klar förrän runt novemberlovet. Jag är riktigt glad att jag tidigarelade flytten. Tanken var att jag skulle jobba i Chania i sommar, åka hem en "sväng" i september för att sälja allt, göra mig av med lägenheten och ta sista charterplanet tillbaka i oktober. Inte en chans att jag hunnit det! Jag hade däremot fått med mig mer prylar då...Nu får jag väga för- och nackdelar mot varandra. Jag "sparade" minst två resor på att ändra flyttdatum - frågan är om jag får just så mycket husgeråd för de biljettpengarna jag sparat in. Det löser sig nog...Har man inte råd med mat lär ju knappast en hushållsassistent vara nödvändig heller.

 

Ikväll fick jag en lägesrapport från Chania per telefon. Mycket tjo och tjim med smällare var det i bakgrunden. God mat hade förtärts, vädret var fint och Kristus var uppstånden, i allafall enligt hälsningsfrasen. Undrar om Han är på humör för att hjälpa mig lite på traven med flytten eller om han är morgonsur och behöver morna till sig med några koppar kaffe först. Jag ger Honom 40 dagar, sen får han banne mig hjälpa till att sälja min soffgrupp - dyrt.

image34
Klostret i Kolibari, där mässor hållits nu i påsk. En otroligt rofylld och vacker plats dit jag längtar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0