070411

070411 Igår sjönk det undan i högarna när jag postat skor och sällskapsspel. Det är en hel vetenskap att driva "affär" på Tradera, med annonsering, vinnarmail, packetering och frankering men just nu är jag tacksam för de kronor som trillar in. Än mer tacksam är jag nog när hyror och ev deposition ska betalas i Chania.

 

Sonen är hemkommen från London och både han och jag är slutkörda. Av någon anledning skulle han inte få kliva på planet utan biljettutskrift (från Sverige gick det bra...) och någon sån hade han inte. Turligt nog hade jag bett honom köpa och ladda ett engelskt mobilkort så han kunde ringa mig. Ringde gjorde han, trött och förtvivlad och jag ringde upp honom. Först påstod de att han inte fanns med på passagerarlistan. Lösning: Be Ryans inkompetenta personal söka på den engelska stavningen av efternamnet. Biljetten är bokad och betald från england, å, ä och ö finns inte på deras tangentbord. Nollor! Jo då, han fanns med.

Byte av kö igen. Andra problemet. Var fanns hans biljettutskrift? Fråga: Varför fick han kliva på planet i Sverige utan? Jo för att de använder sig av e-biljett! Det funkade inte i incheckningen. Lösning: Byt kö igen och be dem skriva ut en i informationsdisken. Där hittade de inte sonen på passagerarlistan...Idioter! Han pekade ut den som hittat honom 10 minuter innan och biljetten skrevs ut. Byte av kö igen...

Med biljett i högsta hugg fick han återigen förklara varför hans namn inte stämde med passets och väskan hamnade äntligen på rätt sida om incheckningsdisken. I den hade han av bekvämlighet knölat ner även handbagaget. Det mesta av hans packning blev ju kvar i London. Mot Sherwoodskogen! Eller snarare mot säkerhetskontrollen.

 

På Stansted gäller det att ligga steget före personalen, de ändrar sig fort och talar inte alltid om det. Väl i säkerhetskontrollen åkte skorna av, jackan hängde kvar hos moster med övrigt bohag. På andra sidan byglarna blev sonen stoppad av en säkerhetsvakt.

Vad har du gjort i England? Svar: Sökt arbete och druckit några öl.

Var finns ditt bagage??? Jag har inget, svarade sonen.

Var finns det? I incheckningen, jag har inget handbagage!

Vad hade du med dig till England? En trött och upprörd son försöker hitta rätt ord... Kläder och...ordet husgeråd var borta...öööö...Kläder och "stuff".

NU blev han intressant! Vilken typ av "stuff" hade han haft med sig? Hmmm..Stuff you know svarar sonen, men det visste inte vakten vad det var. Efter en stunds vinglande med olika ord rullade orden handdukar och porslin över läpparna och han förklarade att han höll på att flytta till London. Då först fick han gå. Han hittade sin gate, bara det en bragd på Stansted, piloten bestämde sig för att gaten var ok och sonen fick åka med utan vidare problem. Någon sömn blev det inte förrän lilleman var hemma och jag fått en kram, och ett manikyrset.

 

Tre timmar senare ringde min mobil. Jag var så trött att jag inte lyckade svara först, mycket krångel blev det. I andra änden är en man som vill köpa min gamla stereo. Kunde han komma och hämta den omgående? Jooooo...Panik! In i duschen, ner med en kopp kaffe och öppna för karln. Stereon är borta och det är jag med. Jag påstod att stereon var 34 år gammal och att jag köpt den när jag flyttat hemifrån. Som 8-åring då....

Somna om kunde jag inte så nu är jag mer död än levande. Nattinatt!


image34

Ungefär så här känner jag mig - stenad, knölig och rufsig. Gramvoussa 2004.


 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilka fina foton! Håller koll på vad du skriver!
2 dygn kvar!
Gunilla

2007-04-12 @ 22:05:29
Postat av: Kickie

Tusen tack för det Gunilla.

Jag erkänner villigt att jag är fruktansvärt avundsjuk på dig som åker nu redan, trots att jag har mitt "gotta" kvar och dessutom ska få stanna i Chania.

Trevlig och skön resa//Kickie

2007-04-12 @ 23:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0