070427

070427 YES!!! Jag kom in! Jag kan rätt många svordomar och fula ord och just nu har jag lust att använda dem alla. I en dryg vecka nu har jag försökt lägga in min dagbok utan att lyckas. Jag loggar in (segt som attan), klistrar in min text och laddar upp bilden. DÄR tar det tvärstopp, oavsett vilket format eller storlek jag väljer på bilden. När jag uppdaterar sidan är texten försvunnen och efter ett par försök har jag gett upp. Vissa dagar kan jag inte ens logga in och just nu har jag begränsat med både tålamod och tid. Idag tänker jag inte ens försöka mig på att klistra in text, jag skriver rakt upp och ner, ni får överse med stavfel.

Jag är tacksam för de kvällar och dagar av stillsamhet jag hade här om veckan, den här veckan har gått i 230 knyck, jag tror jag drabbades av whiplash när allt stannade upp ikväll.

Lördag - sonens flygbiljett till London inköptes via nätet, min internetbank bråkade och försvårade betalningen. För den som undrar flyger han med SAS till Heathrow, inget mer Ryanair på ett tag, och åker vidare med tåg nästan ända fram till tröskeln. Just nu behöver vi inga fler problem med flygbolag eller anslutningsbussar. Smidigt, relativt billigt och snabbare än vanligt. Hans flyg går 15 minuter före mitt och dotterns så vi får sällskap på Landvetter sista natten. Han kommer nog att skämmas över mina tårar den lilla raringen, men det är skönt att han är den förste att åka. Jag vill inte vända mig om och se honom sitta ensam kvar i vänthallen.
Efter "shopping" var det dags för ytterligare försäljning och förpackning. Närmare femti auktioner gick ut i helgen, vinnarbrev skulle skickas med betalningsuppgifter och instruktioner. Jag har mallar för sånt men allt måste ändå dubbelkollas så att inte Per i Vara som ropat in ett TV-spel får ett vinnarbrev som skulle till Kerstin i Umeå, lycklig ägare till en sexig bh i lack, eller nått liknande. Har jag mycket i huvudet tar allt längre tid.
Sortera, packa, kasta lite skräp, tvätta, prata med älskade syster i London och sticka en stund.

Söndag - Tvättdag, skittråkigt! Jag började dessutom grovstäda lägenheten så smått och delade ut lite krukväxter till grannarna. En auktionsvinnare som bjudit massor för att överta mina drygt 150 mönster hörde av sig och undrade om hennes son fick hämta dem hos mig. Klart han får sa jag, ingen vill väl betala porto i onödan heller. Vi kom att prata om symaskiner, tyger och att jag skulle flytta och raskt hade hennes 10 kg förvandlats till ca 39 kg. Hon köper ALLA mina tygstuvar, band, blixtlås, knappar och löst plock - osett!
Stora paniken utbröt. Jag hade ju bara stoppat ner saker huller om buller i lådor för att lägga ut auktioner senare. Nu blev jag hastigt tvungen att sortera undan skräp, ta till vara det lilla jag vill..nej KAN behålla, vika tyger och packa om i stora kartonger. Mellan tvättpassen och en bra bit in på nattkröken hade jag att göra med bara sorteringen.

Måndag - Banken har öppet, packtejpen är slut, jag börjar få brist på svarta sopsäckar att packa varor i. Först en tur att handla nytt material sen kollade jag vilka som betalat in under helgen. Sjutton personer! Röja runt i lådorna efter deras prylar, packa, provväga och adressera alla paket eftersom de blev klara och slutligen ner på posten igen. En banankartong tömd! Väl hemma igen tog jag en kaffe och kollade mina mail. Ytterligare två personer hade betalat, pengarna fanns på kontot. Samma procedur igen och ner på posten... Kort vila och ännu mer tygsortering i syrummet. Middagen blev nattamat och jag somnade i fotöljen framför teven med en stickning i knät. Jag har fyra nya sjalar nu...

Tisdag - Jag är ledbruten och förbaskat trött på att packa paket! Ytterligare en hög betalningar med påföljande packetering. Personalen på posten har börjat kalla mig vid förnamn. En av tjejerna är dessutom Sundsvallstjej har jag fått reda på. Jag är där för ofta tror jag. Jag fortsätter mitt tygvikande, kastar en hög påbörjade kreationer som aldrig kommer att bli färdiga och lägger ytterligare en stuv i min egen hög. Kan funka som packmaterial resonerar jag. Saker som varit bra att ha ses nu som skräp och det känns faktiskt riktigt bra att bli av med "övervikten". Just nu i allafall...
Grannen som ska överta min lägenhet kommer ner för att fråga om vi kan flytta ut två dagar tidigare. INTE! Dagarna rinner iväg snabbare än jag hinner med just nu, jag måste troligen tapetsera ett rum innan städningen och vi har ingenstans att bo om vi flyttar ut. Dessutom har jag kommit på att mina älskade barn tar studenten i slutet på maj. Snyggt planerat va?! Lite glädje ska de väl ha om de tagit sig igenom gymnasiet, det ska firas! Båda barnen har avsagt sig studentbaler och fester, de vill fira med bästa vännerna och mig. Champagne och Universeum är önskemål, bara vi gör något tillsammans. Jag är förbaskat dålig på firande över huvud taget, både födelsedagar och helger glöms bort. Vore det inte för min älskade syster och barnen hade inte jag blivit firad på min egen student heller, familjen missade den biten och jag hade inte en tanke på att påminna någon själv.
Nej, flyttar tidigare gör jag inte, så är det med det!

Onsdag - Lönedag - Fler paket...Det är svårta att tro men hela dagen går åt till mina auktioner. Vid middagstid är jag tvärslut. Fixar en underbar pastasås på blåmögelost, kassler och grädde, med fullkornspasta, som vi äter uppkrupna i soffan. Där blev jag kvar resten av kvällen, halvsovande. Strax före 3 på morgonen kom jag på att räkningar ska betalas så nu är jag skuldfri på min dator också. Inga krediter, inga andra skulder än till CSN. Otroligt skönt! Inte så att jag har haft många skulder, jag handlar bara på kredit om jag tror att jag tjänar på det och betalar av så snabbt jag bara kan. Räntor och aviavgifter är tråkiga att betala och allt blir dyrare om man förhalar det.

Torsdag - Fler paket, men inte alla, går iväg. Lilleman följer med och bär hela högen, mutad med glass i vårvärmen. Vi hinner med både posten, biblioteket och Hemköp innan vi sätter oss på en parkbänk i lä för vinden. Det är skönt att få en promenad i solen, glass är gott och sonen är trevlig att sitta och mysa med. Hela familjen är väldigt, och mycket okaraktäristiskt, sällskapssjuk just nu. Flyttfeber och separationsångest, inget känt botemedel finns på Apoteket. Hemma igen med kaffet vid datorn hittar jag ett mail från Uffe Wiman, "Är du intresserad av ett jobb?". Klart jag är! Även om jag vore fullkomligt ointresserad av jobbet i sig så är jag nyfiken. Jag mailar tillbaks för mer info och får en kontaktadress till en kvinna i Stalos. Hinner inte skriva just då eftersom jag har en massa pappersjobb att fixa inför fredagen. Dags att söka nytt bostadsbidrag, för en månad?! Höjd hyra och sänkt A-kassa ska kompenseras. Hur var det nu med mitt bidragsberoende... Jag har beställt blanketter om autogiro från CSN som ska fyllas i och postas, jag behöver en del intyg från Försäkringskassan som ska hämtas och jag har börjat adressändra lite smått. Kvällen avslutas med CSI och ytterligare en sjal är klar. Jag har inga planer på att ta med mig några sjalar så jag vet inte varför jag stickar dom. Terapi gissar jag.

Fredag - Fullt ös från tidiga morgonen. Nu har jag beställt, eller snarare krävt att få, förbesiktning av lägenheten. Det var väl ingen brådska sa vaktmästaren, det kunde vi ju göra den dagen jag flyttar. Dumskalle! Jag vill veta så snart som möjligt om jag behöver åtgärda nått. Jag har själv målat, tapetserat, lagt in parkett i hallen och förbättrat vissa detaljer i badrummet. Snyggt tycker jag - vad tycker fastighetsskötaren tro. Jo, de brukar tycka att det är bra när de kommer hit men det vill jag ha skriftligt på. En snabbis ner till AF och Försäkringskassan, en ännu snabbare tur in i några butiker och ilfart upp till frissan. Jag har inte klippt mig på tre månader, jag sparar ut...Pyttsan, så snart det börjar locka sig runt öronen så får jag nog. Jag är van att ha kort hår, riktigt kort.
Nu sitter jag här ikväll och ser ut som en liten alv eller nått. Frodo eller Link säger ungarna som tycker att jag blev fin. Jag ger frisyren en månad. Om jag inte vant mig då så klipper jag av det helt. Jag gick i allafall ner några kilo när jag klippte mig, även om hon lämnade håret i nacken, fast det har jag gjort ändå. Helt utan orsak eller ansträngning har jag gått ner minst 8 kilo sen i vinter. Jag som trodde kläderna töjt ut sig... En stor del av min nya sommargarderob är för stor nu.


Nu tänker jag sova, jag bryr mig inte ens om att försöka ladda upp en bild i kväll. Kika på de jag har i mitt fotoalbum tills bloggen funkar som den ska igen.

Nattinatt!

image39
HAHA! Man kan lägga in bilderna efter texten i allafall. Agia, en av Kretas två sötvattenssjöar och hemvist för ett mycket rikt fågelliv.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Puh, äntligen en rapport! Trodde att du kanske inte har tid nu!
Gunilla

2007-04-29 @ 11:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0