070603

070603 Fy för den lede! Jag mår minst sagt räv när jag vaknar vid 1-tiden. Nacken värker mer än tidigare, ögonen är rödsprängda och andedräkten håller byn moskitfri. Jag ska ALDIG mer dricka Tequila! Har sagt det förr... Släpar dottern ur bingen för att hämta hårtorken hos kiria Maria, sen måste vi handla lite och äta lunch. Vi strosar bort på Mitsos för deras fantastiska salladers skull och där blir jag erbjuden jobb. Jag ser ut som ett vrak och ändå vill de anställa mig?! Det visar sig att en av mina goda vänner, Rena, har talat sig varm om mig sen hon började där. Illa att jag redan har ett jobb... Jobbet som administratör har jag lagt på hyllan. Om vi ska bo i Agia Marina och dottern har sitt jobb på Kaluha här i byn så funkar det inte praktiskt. Kontorsjobbet ligger i andra änden av Chania. Jag ska inte bo granne med Uffe heller, då äts lönen upp av buss och taxiresor. Nej, det är nog här jag hör hemma ändå, så vi stannar här. Jag går hem för en kort siesta men kan inte somna. Tar en dusch, byter om till arbetskläder och blåser håret torrt och snyggt. Väljer svart kajal kvällen till ära... Strax före 5 är jag på plats på jobbet, först av alla eftersom jag bara har tre minuters promenadväg från Kostas lägenhet. När vi flyttat tar det ca 7 minuter ner och 27 hem. Vår nya lägenhet ligger mitt i Agia Marinas värsta backe. Barfota ner, stilettklackar hem var det förra året. Arbetskompisarna börjar strömma till och jag följer förberedelserna. Kollar noga hur de gör, var de gör det och frågar massor. Det är söndag, normalt en stressig dag men idag var det nästan inget jobb alls. Jag hälsar på gäster, delar ut menyer och pratar lite med alla. Vissa gäster känner jag igen sen förra årets jobb.

Klockan ett är passet slut och vi stänger. Jag får en tallrik mat framför mig, lönen i handen och en tillsägelse om att vara mer aktiv. Ska ske, ge mig nån dag till att lära mig stället. Det är inget illa menat, grekiska chefer är direkta men jag vet att mina chefer är bra människor att jobba med. När de andra drar vidare ut för en drink går jag hem. Jag vill sova och säsongen är lång, jag hinner träffa mina vänner nån annan kväll. Kostas är redan hemma, eländigt bakis från igår. Vi ser en film och pratar en stund sen släcker vi lampan och sover. Dottern kommer hem från jobbet vid halv fem men gör inget direkt väsen av sig så jag somnar om igen några timmar. Egentligen skulle jag in till Chania imorgon men Kostas tycker att jag ska vänta. Måndagar är ingen bra dag att stå i kö säger han och somnar i bäddsoffan.


Kommentarer
Postat av: Malena

Trots allt ! låter det ändå bra! Vilket stressande innan ni kom iväg *puh*
Härligt att det löst sig med boendet.
Ha det gott!
/Malena

2007-06-05 @ 13:34:29
URL: http://bredablick.blogspot.com
Postat av: Anoula

Hej! Åh vad kul att läsa i din blogg!!
Det där med grekiska chefer är ett dilemma. Jag har själv aldrig haft någon, men när jag ibland hör hur Herr Grek skriker åt servitriserna blir jag så arg!! De gör ju så gott de kan. Visst är det bra att man får veta vad som är fel, men ibland uttrycker de sig klumpigt. "Rör på dig din kossa" är inget ovanligt.

2007-06-05 @ 20:22:59
Postat av: Lena

Tequila????????? lmfao!!!!!!!
Trodde väl aldrig att du skulle bli så tokig igen... =)
Älskar dig, söta syster!!
Sonen är kramig och ser ut att må bra så du behöver inte vara orolig för honom just nu iaf.
Många kramar!!!!!

2007-06-05 @ 23:04:00
URL: http://styf.co.uk
Postat av: Pia

Du verkar vara på gång ! Du behövde den ute kvällen även om dagen efter kändes seg ( du vet åldern ). Förstår att grekiska chefer är lik spanska...ett hjärta av guld men ack så "gapiga". Första gången jag hörde en spansk chef höll jag på att ramla av stolen, my godd...sådan skulle aldrig hända i Sverige men som sagt...man vänjer sig. Ser framemot att följa dina bestyr.

2007-06-05 @ 23:13:33
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Gunilla

Hm, det var ett tag sedan hon skrev nu, ligger hon i dvala tro?

2007-06-13 @ 12:11:23
Postat av: Anoula

Jag undrar också... Var är du?

2007-06-15 @ 10:26:11
Postat av: Pia

Samma här....var är du ?

2007-06-15 @ 20:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0