070501

070501 Träningsvärk i kroppen och urlakad i hjärnan. Bloggen bråkar igen och vill inte släppa in mig när jag ska posta så nu kör jag antedaterade inlägg. Idag fick jag för mig att bona golvet i det tomma sovrummet. En riktig höjdaridé - inte - eftersom jag aldrig bonar golv annars. Blänker det som i reklamen? Knappast, så antingen gjorde jag fel eller så ska inte gammal linolium blänka snyggt. Min kropp blev i allafall inte mildare stämd till mig efter det men jag sa åt den att hålla käften och putsade fönstret i syrummet också. Kul är det med gamla fönster som går utåt... Sex sidor glas i träram som hotar rasa isär ska putsas, till större delen hängande på utsidan av huset. Tur att det bara är en vånings fall om jag slinter. Min lilla steloperation gör dessutom att jag har svårt att vrida mig åt vänster vilket i sin tur lett till att barnen i området har ett  rikt ordförråd med mindre rumsrena uttryck nu.

Kartongerna i syrummet står fortfarande och väntar på nya ägaren som lyser med sin frånvaro. Desto bättre går det för de jag ställt i mitt sovrum. Traderarna är på hugget just nu, de flesta, och lönen är fortfarande färsk. Nu är det bara två lådor kvar, mer har jag inte hunnit lägga ut till auktion. Ingen verkar vilja köpa böcker, synd på en rätt stor samling, och jag kan inte ta med fler än jag valt ut. Jag har redan insett att mina två flyttkartonger nog blir tre innan det är klart.

Jag orkar varken skriva eller hålla mig vaken idag. Jag har suttit och stickat en stund i hopp om att vakna till men det funkar inte, jag måste ligga ner om jag ska ta mig ur sängen imorgon igen.

image42
Ungefär så här välorganiserat är mitt vardagsrum just nu... Aten sett från Akropolis 2005

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0