070502

070502 Vila är nyttigt säg det, tyvärr känns det inte att jag sov igår. Dagarna går för fort och jag känner mig energilös. Större delen av dagen gick bort till inget vettigt alls, jag orkade helt enkelt inte röra mig. Morgonens goda föresatser försvann i ett dis. Besöket på Skatteförvaltningen ställdes in, det är den andra idag och de har säkert fullt upp även utan mitt besök. Jag deklarerade i god tid i år, över nätet. Tyvärr glömde jag bort avdraget för tjänsteresor men det bjuder jag på i år.

Jag hittade en bit tyg som jag glömt, och gömt, bort så istället för att städa hamnade jag i syrummet med början till en ny blus. Meningen var att jag skulle byta blixtlås i dotterns jeans men det är inte lika kul. Var dagen tog vägen sen kan jag inte förklara. Jag satt i godan ro med min sömnad, varmt iklädd hellahansen och fårskinnstofflor, när telefonen ringde. "Vi kommer nu", sa en Anders. Helsike, de skulle hämta mitt köksbord! På med något snyggare, fram med skruvmejsel, dammtrasa och skiftnyckel och in i köket. Inte hann jag skruva klart innan de var här. Springa ner til infarten och låsa upp bommen, skruva skruva skruva och hjälpa till att bära ner till bilen, springa igen och låsa upp bommen och sen hem igen.Nu är julen officiellt över här i huset, julgardinerna plockades ner ur köksfönstret och åkte rakt ner i sopsäcken och köket är tomt så när som på disk och en bunt kartonger.

Jag gillar inte att springa men det man inte har i huvudet får man ha i benen. Orkade jag en knop mer efter det? Inte - Stickningen och jag parkerade oss på soffan och det var knappt att jag orkade dra nog med garn för att sticka en maska. Imorgon är en annan dag.

image43
Mina goda vänners poolbar i på hotell Viaros i Gerani. Här vill jag bara lägga mig ner och läsa just nu. Bara vara i skymningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0