070522

070522 Nu måste jag passa på att göra bot eller för evigt brinna i helvetet...Grattis på födelsedagen Emma!!!

Mission completed! Försäkringskassan har fått sina 7419 kronor och jag är skuldfri hos Svenska staten. Även CSN har fått en hög pengar och det mindre av mina två lån är nu slutbetalt, vilket inte var helt planerat. Det känns otroligt skönt att inte ha fler betalningsok hängande runt nacken och jag är som vanligt oerhört stolt över mig själv. Att det blev mindre i flyttkassan är en smäll jag får ta.

Tusen tack för moraliskt stöd alla vänliga själar! Och tusen tack Gunilla som tänker klä sitt framtida hem på Kreta i tyger och förskottsbetalat sömmerskan! Gissa om de pengarna kom väl till pass.


Idag har jag fått väldigt lite gjort i övrigt. Jag gick ut hårt med att torka tak och väggar i köket, drog ner på tempot när nacken började värka och övergick till att skrubba insidan av skåpen istället. Tyvärr hann jag inte särskilt långt innan månadens plåga infann sig. Jag hamnade på soffan med ryggvärk och fick i plant läge sortera ut de sista onödiga papperen ur mina pärmar. Eftersom jag betalar allt över internet tycker jag inte att jag behöver spara alla gamla räkningar, kvitton finns ju på min banksida och är lätta att skriva ut om det skulle behövas.

Jag har gjort mig oanträffbar för grannens barn och barnbarn. Svarar inte i telefon och öppnar inte dörren. Typiskt mig när jag fått nog. Då låser jag in mig och går i ide tills jag orkar med folk igen. Jag tänker släppa in snickaren, av helt egoistiska orsaker - städningen. De kan inte förvänta sig en dammfri lägenhet om de själva beställt flytt av garderoben och grannens dotter såg mig och ungarna torka väggar och tak i hallen när hon var här en dag... flyttar ut tidigare gör jag däremot inte! Jag och barnen har haft sammanträde om ärendet och bestämt oss för att vägra. Förbaskat konstig egentligen med tanke på hur illa vi trivs här...

Jag städar på i sakta mak och håller ett tempo som passar min kropp och tidsplan. Söndagen ska jag ägna åt mina älskade änglar och restaurangbesök. Vi ska fira sonens 20-årsdag i förskott och Morsdag med god mat. Tisdag nästa vecka har jag planerat in huvudvärk. Då tar pyret studenten och vi ska dricka skumpa, knapra jordgubbar och uppföra oss ystert någonstans i Göteborgs grönska. Sista "fyllan" i Sverige... Nånstans mitt i allt festande måste jag sälja de möbler som finns kvar. Sängen, soffgruppen, bokhyllorna och alla dessa böcker.

Nu ska jag få nackmassage med muskelavslappnande kräm från Kreta. Hoppas jag känner mig bättre imorgon.

image52
Lite så här är mitt liv nu, en flagnande fasad som döljer framtiden. Tur att den ser ljus ut bitvis.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det är väl inte foto på ditt blivande hem vi ser hoppas jag!
Gunilla

2007-05-24 @ 11:17:59
Postat av: Kickie

Om jag trodde att jag hade råd att köpa loss muren med tomt så skulle jag! Ruinen ligger på Kalergon precis bakom hamnen och har rejäl framsida. Där skulle jag kunna bo och trivas i resten av mitt liv. Under fönstren på bilden finns den gistna dörr som jag fotat regelbundet genom åren.

2007-05-24 @ 13:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0