070428

070428 Ännu en dag till ända och jag har tagit en promenad idag. Allt som skulle packas i syrummet blev klart inatt, snyggt och prydligt vikt och nedstoppat i lådorna. Jag tog inte allt men det blev ändå fem sprickfärdiga banankartonger, rågade med tyger och tillbehör. I morse började jag plocka ner gardiner, tömde mitt sovrum på pynt, böcker och tavlor, jagade en galen spindel som väver nät i hörnen varje natt och besvarade mail från spekulanter på bohaget. Nånstans mellan gardinerna och spindeln tog jag en promenad i vårsolen, köpte hem lite frukt och vilade en stund på en parkbänk. Så mycket frisk luft är min kropp inte van, jag känner mig yr av allt syre.

Just det, jag har lagt ut annons på min sängmöbel idag! Det känns inte så konstigt ändå, jag har väl hunnit vänja mig vid tanken. Jag passade på att klämma in några rader om övrigt bohag när jag ändå valde en betalannons, sedvanligt snål. Jag beskriver alltid mina saker väldigt ingående med mått, skick och pris men trots det mailar, eller ringer, folk och frågar om jag har ex. vitrinskåp till min Billy-bokhylla... Jag visste inte ens att det fanns. Vad är det för färg på mina roströda gardiner? Har jag några tavlor? Rätt ofta vill jag bara skrika högt; Men läääs för faaan i annonsen! Det står inte ett ord om tavlor men gardinerna har jag beskrivit! Nåväl, jag har väl inte ensamrätt på att vara förvirrad ibland - det borde jag ha.

På tal om förvirrad - kvinnan som köper syrummet skickade sin son att hämta lådorna idag. Efter att jag guidat Falkenbergsfolket per telefon rullar en liten rackarns sportbil in på gården. Ut ur den väller fyra killar i övre tonåren, och en stor jäkla radiostyrd bil! Jag frågar glatt och hövligt om skuffen är tom. Det fanns inte en chans att lådorna skulle få plats där ändå. Ägaren till bilen rumstrerade om i bakluckan, tom var den inte. Då upphör den ena killen att leka med modellbilen och talar om att han inte har pengar att betala tygerna med... Enligt honom hade hans mor glömt att tala om för honom att han skulle lägga ut så länge. Det visade sig lite senare att hans lilla "modellbil" var nyinköpt för 11000 kr, han hade helt enkelt inte råd med tygerna. Jag pratade med modern som lovade komma hit i veckan, några saker ville hon inte ha förrän hon betalt för sig. Tur för killarna, minst tre av dem hade fått gå hem om jag stuvat in kartongerna i den bilen. Det blev inget mer utrymme här hemma idag, allt står kvar där jag ställt det.

Nu ikväll ringde en tjej och vill köpa dotterns säng imorgon. Vad är det för fel på min säng då? Den är jättefin! Mitt Pyre är borta över helgen så hon kommer nog att bli rätt snopen när hon kommer hem. Hon får sova med mig så länge, sen får jag ta soffan när min svärson är på besök. Det är bara en månad kvar nu, vi kan leva som äkta greker - Spartanskt. Jag vågar inte vänta längre och riskera att saker blir osålda, bättre att låna sig en extramadrass om det kniper. Jag kanske ska börja sova på golvet så kommer grekiska sängar att kännas dunmjuka sen...

När det blev för sent för att röja runt i kväll började jag sortera upp de garner som är kvar. Det är inte mycket efter min handarbetsdrive, många sjalar lite rester. Nu gäller det bara att bli av med sjalarna också, lillasyster får bara två. Några garnnystan spar jag, om jag skulle få tråkigt innan vi flyttar. Alltid finns det nån man kan skänka en sjal eller ett par strumpor till i sista minuten.

Nu är det sista minuten för i kväll, mina fingrar vägrar skriva i:n och jag är för trött för att jaga stavfel. Vi ses imorgon igen.

image40
En av mina favoritgator inne i Chania. Där skulle jag vilja ha en parkbänk att sitta och njuta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0