070303

070303 Det är fredag natt och helt plötsligt bestämmer jag mig, efter nästan 16 år suktande, planerande, väntande och velande. Jag flyttar till Kreta! Det är liksom läge nu när ungarna går ur gymnasiet, borgarna har tagit över regimen, A-kassadagarna rinner iväg utan att jag får ett jobb och mitt bidragsberoende (bostadsbidrag, underhållsbidrag och studiebidrag) närmar sig slutet. Allt jag längtar efter är att flytta!

En handlingens kvinna är jag i allafall. Jag säger helt sonika upp el/gas/telefon och hemförsäkring på studs, ingen tid ska spillas. Det går ju så smidigt över nätet...På måndag säger jag upp lägenheten tänker jag, och bokar 2 enkelbiljetter till Chania. Den 1 juni bär det iväg. Det är inte mycket som får följa med i flytten. Dottern förstås, men hon bär ju själv och jag kan säkert stuva på henne lite av mina saker, och symaskinerna vill jag ha med. Sängen vore trevligt och kanske några kastruller. Det blir nog inte mycket pengar kvar för nyinköp i början.

Jag börjar kolla runt efter flyttfirmor, vill ju gärna veta om det är värt att flytta med sängen, jag kan ju packa in en hel del i resårkärnan.... Av en tanke kollar jag upp Apollos bagagegränser, 25kg???? Gud vad futtigt! Jag trodde det var 30kg och har hört att man kan förboka sin övervikt. Jag kollar igenom deras resevilkor och bestämmer mig för att stjäla en golfbag att frakta mina symaskiner i, inte en chans att de kommer upp i 30kg ens om jag klämmer ner alla trådrullar och tillbehör också. Planer har funnits på att ta med en cykel men nu gick ju FlyMe i konkurs så lämpligt, de hade minsann liberala priser! De var visst liberala med en hel del annat också...Tur att jag inte köpte biljetterna redan i höstas som jag tänkte.

Varför svarar inga företag på mina offertförfrågningar? Är det INGEN som jobbar en lördag natt? Jag vill ju veta NU! Sömnlös fortsätter jag söka tips och råd på nätet och stupar i säng vid 7 på morgonen.

image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0