070310 - 070311

070310-070311 Helgen har gått i Traderandets tecken och ser ut löna sig. Batterierna tog förstås slut mitt i allt fotograferande så såna måste införskaffas idag, tillsammans med kaffefilter... En hel del surfande har det blivit och nya guldkorn är framvaskade ur nätbaserade grushögar. Swedbank har en riktigt vettig sida för hugade emigranter- Flytta Utomlands- den fick mig att drömma om pension i Kroatien, eller om pension överhuvudtaget. Undra om det är av skattetekniska skäl de öppnat en filial/dotterbolag i Luxemburg...

Fraktfrågan är decimerad till tre alternativ:
1.   Sälj skiten och åk!
2.   Postens Europapaket, 20kg á 756,25 (diskbråck ingår momsfritt)
3.   Trust- Flygtransporter för privatpersoner och företag.

Det vilar ett drag av arabiska över den senare sidan...
Längd x Bredd x Höjd / 6000 = Volymvikt kg?men jag vet nu att OM jag vill skicka 20 kg gods till London tar det 1-2 dagar och kostar 1300 SeK + volymvikten i kg och ev. terminalavgifter.
Jag är med andra ord inte ett dugg klokare men vet i allafall att alternativet finns...Man kan ju alltid ringa och fråga, åtminstone min flyktväg går förbi Landvetter.

Jag har dessutom ägnat en stor del av helgen till att mejlbomba tidigare läroanstalter och arbetsgivare. Jag vill ha mina betyg och intyg översatta till engelska, med dubbla stämplar och roliga bilagor, helst inramade också. De har alla (med undantag av en som jag inte skrev till...) sagt at det varit en förmån att få undervisa/jobba med mig och, det vet vi ju, förmåner beskattas i efterhand. Nu ska de få slita sitt hår med översättningar, jag har gått bet. Går det inte så har jag i allafall försökt. En annan praktisk sak att ha är ett CV på engelska och efter att jag gått igenom det elektroniska EuroPass-formuläret förstår jag precis varför inte fler har det. Översätt "Gipsbiträde" någon. Det är inte många fel på min engelska men där gick gränsen! Jag övergick snabbt till att vika ut mitt kunnande i alla möjliga Classified Ads och Micres Aggelies istället, någon kanske nappar på mina polerade kunskaper. En liten stund funderade jag på att bygga en hemsida, men den stunden var kort.

Det ser väldans lite ut när man listar helgens Mission Accomplished, var tog resten av dygnen vägen tro? Ett är säkert- de sjönk undan snabbare än högarna i mitt vardagsrum.

image11

Kommentarer
Postat av: Carina Knide

Hej... glad min dotter fann din sida och tipsade mig. Befinner mig i "säljer övrigt och åker".
Vore roligt att höra med dig om ev bra tips.
Lånar bibliotekets dator och skickar detta kortfattat nu. Är 45, fd lärare, Konsthantverkare. Kan tänka mig att renovera ett hus och skörda frukt....

2007-03-30 @ 12:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0